Ahad, 18 Disember 2011

my attitude is based on how you treat me people

erghh
Next week pergi KK . Well before the school starts =___= Hurmmm, bercakap mengenai sekolah, macam mana la tahun depan ya ? Tahun depan aku berumur 16 sudah . Time passed very quickly aite ? There's so many good and bad memories within those years . And some just left a deep mark in it . "Buang yang keruh, ambil yang jernih" .  Itu yang orang selalu cakap kan . Well people, it's easy to talk than done . 

quinze ;)
Actually, aku suka fifteen ;) Idk why but i think maybe it's because of my brain maturation starts here . Bukan aku cakap aku sudah matang dan bukan juga aku cakap yang sebelum-sebelum nie aku nda matang . BUKAN . Cuma, i think this is when my mind, eyes starts to opens . Lol . Hanya aku saja yang faham . Its okay biarlah aku simpan sendiri lmaoo .

im good if you good
Btw im'ma type of person that likes to hear other people story/problem .  But doesn't like to share my stories to others . Because i aint trust anybody . Sebab kenapa ? Sebab aku sudah kena . That really3 teach me a lesson guys . And i hope i wouldn't repeat it again . Tapi aku nie pemaaf orang nyeee ;D Hehe . I don't like the grudge thingyy . Tapi untuk melupakan, never i tell ya . Kita boleh memaafkan, tapi untuk melupakan, NEVER . Sebab itu akan jadi reminder kita bila kita bakal kena sekali lagi . Tapi yala kan . Kita nie manusia biasa kadang-kadang manalh juga kita tahu bila kita kena kan . Bukan boleh baca hati orang pun ;)

idc booo
Sebenarnya la kan, aku langsunggggg nda kesah orang tue gedik/gatal ka, sombong/ego tinggi ka, or apa-apa saja la ! As long dorang nda kacau aku [tidak umpat tidak cakap belakang tidak cari pasal etcc] and jugaaaa, dorang boleh dibawa berkawan ;) Sebab semua tue boleh diubah, and semua tue luaran sahaja . Maybe hati nya baik ? Daripada orang yang nampak suci tulus mulus baik pekerti cantik tapi bila sudah kenal perghhh ;) mati payauu xD  I say these thing because i already have those experience with manyyy people . And yes aku simpan baik-baik dalam hotak aku and then aku analyse and interpret data tue pastu baru aku guna data tue xP Those experience really teach some person a lesson aite ? Still , aku bersyukur biarpun selalu bergelumang dalam kesedihan ;)
*tidak maksudkan siapa2 okay*

enough is enough
"People talk BEHIND your back because you are AHEAD of them" . Mark that people . Jadi bila oarng cakap belakang kita, pikir saja itu . Hee ;P Tapi kena la pikir juga kenapa dia cakap belakang/umpat kan . There must be a reason behind it . Kalau aku la kan, kalau aku rasa aku salah aku minta maaf . Tapi kalau aku rasa aku tiada salah but suddenly orang tue mahu umpat aku i will give em this t(-_-t) Itu dengki namanya ! fvck ya . Kalau pun ada benda yang tidak puas hati, cakap F2F bagitahu bagus-bagus kan senang ? Apa lagi kalau kawan . There's no need to spread it just to humiliate the person and think that the person will change . It will just gonna make things worse . Believe me it is . Itu hanya akan membuat hati orang tue sakit and indirectly shows the person [who tell the bad thing] bad sides . So pathetic right ? Well some people just loveeee it . Mais pais moi ! 

haaaa?
Every paragraph that i have written, has its own story . And it has to do with friendship and my relationship . Family dalam entry nie tiada . Hehh . And mengenai relationship pun kurang . Most of them is friendship actually . Aku tulis nie pun tiada sebab . Just for fun and help me a bit to get rid of my boredom ergh =__= Lagi pula tadi aku terkenang kejadian dahulu . Huhu . Aku tahu kalau aku bagitahu orang lain pasal benda nie mesti banyak orang cakap 'pura2 baik la, trep la boro la apala' . Well people, yall have right to talk bad about me or about other people . I know yall have *samalah macam aku juga kan . But please, before you start talking/thinking/spreading bad thing about it, think "do i know her? | there's must be a reason why she's saying all of this | i dont have the right to say bad thing about her because i dont even know her close enough | well, no one's perfect | etc". Buang la perkara yang negatif di otak . Ada otak gunalah untuk fikir . 

tired of typing and searching 
Ahhh aku sudah penat menaip panjang-panjang , Penat taukk x( Aku mahu tidur . It's already 1 o'clock in the subuh . hehe . Menaip dari jam 11 sampai sekarang . Ter-ber-henti sekejap kalau ada orang lalu lalang =__= buang masa haku jerr *puikkk . Nantilah sambung hehe . And btw bukan semua orang jahat dan tidak boleh dipercayai . Some of them can, it just that it's hard to find . Macam sharmien macam ayeen . Ngee ;P 

that is what i do all this while peeps
Moral nya : Janganlah suka cakap orang . They have all the right to do with the things in their life . asalkan tidak mengganggu sudah . Tapi ini pantang tengok orang lebih, buat itu buat ini mulalah pot pet pot pet pot pet . Pehal ? Kita boleh jealous dengan apa yang dorang ada , tapi dengan cara yang baik . Kita jealous dengan niat baik --> berusaha untuk mendapatkannya juga . Jealous niat jahat --> sebar cerita ataupun cakap  bukan dan mulalah mata melilau-lilau menjeling2 menunjukkan kecemburuan . Aku mengaku aku selalu jealous . Tapi dengan niat baik ;) Aku nda cakap buruk pasal orang tapi kalau orang tue cakap buruk pasal aku memang la aku cakap balik ! Percaya la kalau hati kita nda dengki sama orang kan Allah tunaikan juga apa yang kita mahu . Contohnya kamera dslr, aku nda minta2 sama parent ku walaupun aku mahu and then tiba2 one day my mom come home from her holiday at semenanjung she brought home a camera for us [OLD STORY , Alhamdulillah ;)]And banyak la lagi kisah2 yang aku pikir ada kaitan dengan sifat nie . Doesn't mean to be proud but that's the fact i tell ya . Tapi benda yang aku mati-matian minta dari dulu sampai sekarang belum pun dapat2 T___T sedih . Bretelles ;(




Semalam buat hari nie post ;P Hehe . 


psst ! thanx sebab baca :)♥

0 comments:

Catat Ulasan

(: Hak Milik Nurul Farhana :)